خبرنگاران هشدار هواشناسی درباره شدت بارندگی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله نایس پاتوق، بیرجند - خبرنگاران - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای گفت: شدت بارش ها به ویژه طی فردا تا دوشنبه (22 تا 25 فروردین) سبب وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان می شود.

خبرنگاران هشدار هواشناسی درباره شدت بارندگی در خراسان جنوبی

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی در این اطلاعیه آمده است: براساس الگوی نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی به تناوب تا اواسط هفته آینده رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه پیش بینی می شود.

این اطلاعیه می افزاید: شدت بارش ها بویژه طی فردا تا دوشنبه (22 تا 25 فروردین) سبب وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط (جمعه و شنبه بخصوص شمال غرب استان و یکشنبه و دوشنبه غالب نقاط استان) خواهد شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تقویت کم فشار سطح زمین از فردا (جمعه) وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی و فرایند افزایشی دما در منطقه پیش بینی می شود.

همچنین به مردم توصیه شده است در این مدت از سفرهای غیرضروری پرهیز و از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها خودداری کنند.

سامانه بارشی به صورت بارش باران در برخی مناطق ریزش برف و تگرگ و همچنین وزش باد به تناوب از اوایل فروردین ماه جاری در استان خراسان جنوبی فعال بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 920

به "خبرنگاران هشدار هواشناسی درباره شدت بارندگی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار هواشناسی درباره شدت بارندگی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید