خبرنگاران رکورد جدید ابتلا هفتگی به کرونا در جهان

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران- خبرنگاران- آمار هفتگی موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان با وجود واکسیناسیون در برخی کشورها رکورد زد.

خبرنگاران رکورد جدید ابتلا هفتگی به کرونا در جهان

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از تارنمای شبکه بلومبرگ، براساس اطلاعات جدید، آمار موارد ابتلاء افراد به ویروس کرونا طی یک هفته گذشته در سراسر جهان رکورد زد و به بالاترین میزان هفتگی از زمان آغاز همه گیری این ویروس رسید.

این رکورد جدید(بیش از 5.2 میلیون مورد جدید) در حالی ثبت شده است که واکسیناسیون در نقاظ مختلف جهان ادامه داشته و همچنین موارد ابتلا در برخی کشورهایی که در مقابله با کرونا ضعیف بوده اند، رو به افزایش است.

این فرایند نگران کننده در حالی ادامه داشته است که چند روز پیش شمار مرگ و میر کرونایی جهان از سه میلیون نفر فراتر رفت.

رکورد جدید هفتگی موارد ابتلاء به کرونا در حالی ثبت شده است که رکورد قبلی مربوط به اواسط دسامبر سال گذشته بود. در حالیکه نرخ ابتلا در برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس کُند شده اما در برخی کشورهای در حال توسعه از جمله هند و برزیل شرایط صعودی بوده است.

میزان مرگ و میر جهانی ناشی از ابتلا به کرونا نیز شتاب گرفته است.مرگ و میر طی ماه گذشته افزایش داشته است.

هند و برزیل منجر به افزایش آمار موارد ابتلا به کرونا در جهان شده اند. بیمارستان ها در شهرهای هند و برزیل نیز به شدت تحت فشار همزمان با افزایش موارد ابتلا هستند.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده، تا به امروز 4.5 درصد از جمعیت هند و 8.3 درصد از جمعیت برزیل واکسینه شده اند این در حالی است که این آمار در آمریکا 33 درصد و انگلیس 32 درصد بوده است.

یکی دیگر از عوامل افزایش شمار ابتلا به کرونا که موجب نگر انی هایی در جهان شده، وجود گونه های جدید کرونا بوده است. براساس گزارش ها گونه برزیلی، آفریقای جنوبی و انگلیسی قدرت سرایت بیشتری دارند.

تا به امروز حدود 142 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که بیش از 3 میلیون فوتی داشته است. آمریکا، هند و برزیل بالاترین آمار مبتلایان در میان کشورهای جهان را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1582

به "خبرنگاران رکورد جدید ابتلا هفتگی به کرونا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکورد جدید ابتلا هفتگی به کرونا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید