خبرنگاران دستگاه بسته بندی سیلوی تعاونی عشایری ابرکوه بهره برداری شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، یزد - خبرنگاران - دستگاه بسته بندی سیلوی شرکت تعاونی عشایری کوچ قشلاق ابرکوه عصر پنجشنبه باحضور مدیرکل عمرانی و امورزیربنایی سازمان امور عشایری کشور به بهره برداری رسید .

خبرنگاران دستگاه بسته بندی سیلوی تعاونی عشایری ابرکوه بهره برداری شد

به گزارش خبرنگاران ، مدیرعامل شرکت تعاونی کوچ قشلاق عشایری ابرکوه در این آیین گفت: این دستگاه با صرف 5.5 میلیارد ریال هزینه برای بسته بندی (سیلو) علوفه دام عشایر در شهرک صنعتی ابرکوه راه اندازی شده است.

محمدرضا گلپور اظهار کرد: این دستگاه قادر است روزانه 40 تن ذرت تر را برای خوراک دام عشایر آماده و بسته بندی کند.

170 پروژه تامین آب شرب عشایر کشور در دست اجراست

مدیرکل عمرانی و امورزیربنایی سازمان امور عشایری ایران نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 850 میلیارد ریال (185میلیارد تومان) بودجه برای پروژه آبرسانی عشایر کشور اختصاص یافته است .

مجید علیپور اضافه کرد: این میزان اعتبار برای اجرای 170 پروژه تامین آب شرب به صورت شبکه انتقال آب پایدار تخصیص یافته که امیدواریم تا سرانجام سال عمرانی (تیرماه 1400) بخش عمده این طرح ها به بهره برداری برسد.مدیرکل عمرانی و امورزیربنایی سازمان امور عشایری ایران همچنین در سفر به ابرکوه از مراحل ساخت مجتمع آبرسانی چاه بلاغ منطقه عشایری دهستان فراغه ابرکوه بازدید کرد .

رییس اداره امور عشایری استان یزد هم این آیین به خبرنگار خبرنگاران، گفت: برای تامین علوفه دام عشایر سه میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت تعاونی کوچ قشلاق عشایری ابرکوه پرداخت شده و این دستگاه برای نخستین بار در استان یزد در شهرستان ابرکوه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حسن زارع همچنین در خصوص اجرای طرح های آبرسانی به منطق عشایری استان گفت: برای تکمیل مجتمع آبرسانی چاه بلاغ منطقه عشایری دهستان فراغه ابرکوه چهار میلیارد ریال نیاز است و تا کنون برای ساخت این مجتمع 6.5 میلیارد ریال بودجه از محل اعتبار ملی هزینه شده است .

وی ادامه داد: این مجتمع با حجم 120 مترمکعب برای تامین آب شرب خانوارها و دام عشایر دهستان فراغه و روستای ده عرب از توابع بخش مرکزی در دست ساخت است و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

زارع اضافه کرد: در این ارتباط یک حلقه چاه با برداشت 25 مترمکعب آب در شبانه روز با صرف یک میلیارد و 200 میلیون ریال حفر شده و ساخت یک مخزن 50متر مکعبی ، سه انشعاب آب ، 12 کیلومتر و 2 هزارو 500 متر خط انتقال توسط اداره امور عشایر استان در دست اجراست.

جمعیت عشایر شهرستان ابرکوه هزار و 300 خانوار با چهار هزار نفر جمعیت است که در روستاهای هارونی ، اسفندآباد ، فراغه و ده عرب فعالیت دارند.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1374

به "خبرنگاران دستگاه بسته بندی سیلوی تعاونی عشایری ابرکوه بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه بسته بندی سیلوی تعاونی عشایری ابرکوه بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید