خبرنگاران حکیمی پور: اصلاح طلبان با نامزد اختصاصی در انتخابات 1400 حاضر می شوند

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران- خبرنگاران- دبیر کل حزب اراده ملت ایران اسلامی، گفت: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 از نامزد نیابتی حمایت نخواهند کرد و با نامزد اختصاصی خود وارد عرصه رقابت می شوند.

خبرنگاران حکیمی پور: اصلاح طلبان با نامزد اختصاصی در انتخابات 1400 حاضر می شوند

احمد حکیمی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح طلبان برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بدون مشکل نخواهند بود، گفت: تشکیلات ما - حزب اراده ملت ایران - در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب اختصاصی نخواهد داشت و به سمت سیاست های خرد، محلی و منطقه ای و نیز انتخابات شوراها رفته است.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران اسلامی حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری را صرفا یک شعار دانست و گفت: هنوز فضای سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری شکل نگرفته است. با توجه به مسائل معیشتی و شیوع ویروس کرونا فعلا انتخابات برای مردم در اولویت نیست.

حکیمی پور اضافه کرد: اگرچه در محافل سیاسی به ویژه اصولگرا بحث های در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح است و آنها بر این باورند که فضا برای حضورشان مهیا است و از الان خود را پیروز میدان می دانند اما اصلاح طلبان هنوز به شکل جدی وارد مباحث انتخاباتی نشده اند.

وی ادامه داد: در جامعه ما به نهاد انتخابات به عنوان مهمترین عامل چرخش قدرت و عرصه حل و فصل منازعات، بهایی داده نمی گردد و احزاب به عنوان مهمترین بازیگران این عرصه، تاثیر چندانی ندارند. بجای احزاب، گروه های ذی نفوذ قدرتمند و دارای امکانات شکل گرفته اند که نه رسمیت دارند و نه جوابگو هستند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران اسلامی اعلام کرد: هدف اصلاح طلبان بهینه کردن ساز و کار انتخابات، شفاف و جوابگو کردن امر قدرت و سیاست در کشور است تا از این طریق اهداف خود و مطالبات مردم را پیگیری نمایند.

حکیمی پور با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: درباره طرح جامع انتخابات دو دوره در مجلس شورای اسلامی کار اجرا شده است و در دوره دهم هم به نتیجه نسبتا خوبی رسید اما فرصت از دست رفت و قانون انتخابات هنوز اصلاح نشده است. تا در کشور ما، قانون انتخابات و احزاب با هم عجین نگردد و قانون جامعی مربوط به احزاب و انتخابات شکل نگیرد این مسائل وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1251

به "خبرنگاران حکیمی پور: اصلاح طلبان با نامزد اختصاصی در انتخابات 1400 حاضر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حکیمی پور: اصلاح طلبان با نامزد اختصاصی در انتخابات 1400 حاضر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید