جانسون موافقت اولیه مجلس انگلیس برای برگزاری انتخابات را بدست آورد

به گزارش مجله نایس پاتوق، نخست وزیر انگلیس پیروز شد موافقت اولیه مجلس انگلیس برای برگزاری انتخابات زودهنگام را بدست آورد.

جانسون موافقت اولیه مجلس انگلیس برای برگزاری انتخابات را بدست آورد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه توانست موافقت اولیه مجلس این کشور برای برگزاری انتخابات در 12 دسامبر (21 آذر) برای شکستن بن بست برگزیت را بدست آورد.

این طرح مرحله نخست خود را در مجلس عوام سپری نموده که به رای رسمی احتیاج نداشته و هم اکنون جزئیات آن برای دو ساعت مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و در صورتی که مورد موافقت قرار بگیرد برای آنالیز بیشتر به مجلس اعیان انگلیس ارسال خواهد شد.

در صورتی که این طرح در مجلس اعیان انگلیس نیز با موفقیت همراه گردد انتخابات زودهنگام در تاریخ 12 دسامبر برگزار خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که مجلس انگلیس روز دوشنبه طرح دولت بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور را رد کرد.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا گفت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن) موافقت نموده است. پس از آن نخست وزیر انگلستان در نامه ای به رئیس شورای اروپا گفت که علی رغم میلش با تمدید مهلت برگزیت به مدت سه ماه موافقت نموده است. (جزئیات بیشتر)

جانسون به این علت مجبور به تمدید این مهلت شده که کوشش او برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) بازنده شد و مجلس او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای بروکسل را تمدید کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 458

به "جانسون موافقت اولیه مجلس انگلیس برای برگزاری انتخابات را بدست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون موافقت اولیه مجلس انگلیس برای برگزاری انتخابات را بدست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید