ترکیه 4000 پلیس در شمال سوریه مستقر می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک استاندار ترکیه ای می گوید، در آینده نزدیک دولت این کشور حدود 3500 تا 4000 افسر پلیس را در دو شهر در شمال سوریه مستقر می نماید.

ترکیه 4000 پلیس در شمال سوریه مستقر می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه کوشش های دولت ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و افزایش نفوذ خود در این منطقه، آنکارا میخواهد چند هزار افسر پلیس در شمال سوریه مستقر کند.

عبدالله ارین استاندار شانلی اورفه روز گذشته (آدینه) طی جلسه ای با فرماندهان نظامیان ترکیه ای حاضر در شهر تل أبیض واقع در شمال سوریه گفت: چهار هزار افسر پلیس شهری و روستایی در مناطق شمالی سوریه از جمله تل أبیض و رأس العین مستقر می شوند.

طبق بیانیه ای که در وبگاه استانداری شانلی اورفه منتشر شده، ارین شرح داد نیرو های امنیتی ترکیه از همین هفته آموزش 1800 نفر را در شمال سوریه شروع می نمایند و آموزش گروه دوم بعد از آن شروع می گردد.

بر اساس گفته های وی، ترکیه برای دو شهر رأس العین و تل أبیض فرماندار تعیین نموده تا ارائه خدمات شهرداری، آموزشی و درمانی به ساکنان آن ها از سر گرفته گردد.

پیش از این نیز ترکیه بعد از عملیات شاخه زیتون در مناطق شمالی غربی سوریه و تصرف دو شهر جرابلس و الباب، برای آن ها نیز فرماندار هایی انتخاب نموده بود.

استاندار شانلی اورفه همچنین اضافه نمود که با آموزش گروه دوم از نیرو های امنیتی، حدود 3500 تا 4000 افسر پلیس در محدوده منطقه امن مورد نظر ترکیه در شمال سوریه مستقر می شوند

ارتش ترکیه به همراه عناصر مسلح گروهک تروریستی ارتش آزاد از هفدهم مهر ماه عملیات نظامی جدیدی را با اسم رمز چشمه صلح به بهانه پاکسازی شبه نظامیان کُرد در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات در سوریه شروع نموده و محدوده ای را به طول 145 کیلومتر و عمق 30 کیلومتر (وسعت 4219 کیلومتر مربع) تصرف کرد.

شبکه خبری الاخباریه نیز هفته پیش گزارش داد که ارتش ترکیه در دو روستای الطولان و الکنیهر واقع در ریف راس العین استان الحسکه، دو مقر نظامی جدید احداث نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 609

به "ترکیه 4000 پلیس در شمال سوریه مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 4000 پلیس در شمال سوریه مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید