بهداشت جهانی: کرونا نباید سیاسی گردد، ایران به حمایت احتیاج دارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه ایران در مقابله با ویروس کرونا به حمایت احتیاج دارد، گفت که آمریکا موافقت نموده بخشی از تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم های بانکی را در شرایط فوق العاده و اضطراری بردارد.

بهداشت جهانی: کرونا نباید سیاسی گردد، ایران به حمایت احتیاج دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تدروس آدهانوم گبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 200 هزار نفر گذشت و تعداد فوتی ها نیز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که سهم چین و اروپا از این ویروس در کل جهان، 80 درصد است.

وی که با شبکه خبری المیادین گفت وگو می کرد، در پاسخ به سوالی درباره نقش سازمان بهداشت جهانی در کاهش تبعات تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط بهداشتی کنونی و شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: دیروز (سه شنبه) با وزیر خارجه آمریکا در این رابطه تماس گرفتم و در آن بر احتیاج ایران به حمایت در مقابله با ویروس کرونا تاکید نمودم.

وی توضیح داد: آمریکا نیز با تعلیق بعضی از تحریم ها علیه ایران به خصوص در حوزه بانکی در شرایط فوق العاده و اضطراری موافقت کرد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز از دیگر کشورهایی که به وسیله انتقال تجهیزات پزشکی به ایران، به این کشور در مقابله با ویروس کرونا حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

در همین رابطه، مایک رایان عضو کمیته امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی به شبکه المیادین گفت که این سازمان با همکاری خود با ایران به شکل دائم ادامه می دهد.

عضو کمیته امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی تاکید نمود که نباید این بحران را که اکنون جهان درگیر آن شده است، به یک مساله سیاسی کرد.

رایان گفت که سازمان بهداشت جهانی به کار خود برای آزادسازی منابع و تامین احتیاجهای اضطراری و ضروری برای ایران و ایجاد ضمانت به شرکت ها برای همکاری در این زمینه بدون نگرانی از عواقب آن ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 865

به "بهداشت جهانی: کرونا نباید سیاسی گردد، ایران به حمایت احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهداشت جهانی: کرونا نباید سیاسی گردد، ایران به حمایت احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید