بانک مرکزی انگلیس: بریتانیا در آستانه بدترین رکود 300 سال اخیر است

به گزارش مجله نایس پاتوق، بانک مرکزی انگلیس با اشاره به اینکه ضربه ناشی ازکرونا می تواند بزرگ ترین رکود 300 سال اخیر را در سال2020 برای بریتانیا رقم بزند، برای اتخاذ تدابیر تازه اعلام آمادگی کرد.

بانک مرکزی انگلیس: بریتانیا در آستانه بدترین رکود 300 سال اخیر است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران از اکونومیک تایمز، بانک مرکزی انگلیس بیان نمود که کمیته سیاست پولی آن، نرخ بهره را در کف تاریخی یعنی 0.1 درصد نگه داشته و همچنان برنامه خرید اوراق قرضه را که عمدتاً بدهی های دولت بریتانیا را شامل می شود، روی 645 میلیارد پوند (797 میلیارد دلار) هدف گذاری کرده است.

با این حال، دو تن از سیاستگذاران این کمیته یعنی مایکلسوندرز و جاناتان هسکل به افزایش توان خرید اوراق قرضه به ارزش 100 میلیارد پوند دیگر، رأی دادند.

بانک مرکزی انگلیس در برنامه ای که آن را سناریوی مصور می خواند، پیش بینی کرده است که رشد مالی بریتانیا در سال 2020 با کاهش 14 درصدی روبرو شده و در سال 2021 با رشد 15 درصدی احیا شود.

این نهاد اعلام کرده است که چنین سناریویی نیازمند محرک های مالی و پولی بسیار هنگفت و قابل توجهی است.

بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که بانک مرکزی انگلیس ماه آینده، یعنی پیش از آنکه 200 میلیارد پوند مضاعفی که در ماه مارس به این برنامه اختصاص داده است، تمام شود، برنامه خرید دارایی را تشدید کند.

اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس در این باره گفت: بانک مرکزی متناسب با تحولات دورنمای مالی و بر اساس نیاز در راستای ثبات مالی و پولی که برای توسعه بلندمدت امری ضروریاست، اقدام و نیاز های مردم این کشور را تأمین خواهد کرد. این موضوع، تعهد محض و تغییرناپذیر ما است.

دولت بریتانیا پیش از این، در تلاش برای مقابله با آثار قرنطینهمرتبط با پاندمی، اقداماتی تعجیلی به ارزش 100 میلیارد پوند در راستای افزایش هزینه ها و تدابیر مالیاتی، اتخاذ کرده است.

بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی بریتانیا در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 25 درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری با افزایش دو برابری به 9 درصد برسد.

به دنبال اطلاعیه بانک مرکزی انگلیس، ارزش پوند استرلینگ برابر دلار آمریکا نیم سِنت رشد کرد و سپس اندکی از ارزش خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 990

به "بانک مرکزی انگلیس: بریتانیا در آستانه بدترین رکود 300 سال اخیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی انگلیس: بریتانیا در آستانه بدترین رکود 300 سال اخیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید