افغانستان، تقسیم هیئت مذاکره با طالبان به دو گروه ارگ و سپیدار

به گزارش مجله نایس پاتوق، هیئت مذاکره کننده افغانستان در حالی تا 13 روز دیگر برای ادامه مذاکره با طالبان باید به قطر بازگردد که هنوز نتیجه رایزنی های آن با مقامات دولت معین نیست و به نظر می رسد که اعضای آن به حامیان اشرف غنی و عبدالله تقسیم شده اند.

افغانستان، تقسیم هیئت مذاکره با طالبان به دو گروه ارگ و سپیدار

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مذاکرات تیم های مذاکره نماینده افغانستان و طالبان که از 22 آذر به تعویق افتاده بود، قرار است بار دیگر در 16 دی ماه شروع گردد اما به نظر می رسد اعضای تیم مذاکره نماینده افغانستان به دو گروه هوادار عبدالله و اشرف غنی تقسیم شده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سلام وطندار نوشت: مذاکره نمایندگانی که سمت دولتی دارند و یا از حلقه قدرت معرفی شده اند حامی اشرف غنی هستند و کوشش می نمایند تا زمان انتقال محل مذاکرات از قطر به داخل افغانستان، دور دوم مذاکرات شروع نگردد اما حلقه حامی عبدالله تاکید دارند که هیچ چیزی نباید سبب تاخیر در شروع مذاکرات گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این رسانه افغان نوشت: درخواست انتقال محل مذاکرات به داخل کشور چون عملی نیست از سوی سپیدار کوششی برای تخریب فرایند صلح تلقی شده است که این موضوع در فرایند صلح کاملا مخالف منافع ارگ است و فرجام آن در بهترین حالت تشکیل حکومت موقت و عزل اشرف غنی است.

این مطلب می افزاید: ارگ ریاست جمهوری افغانستان زیر فشار جامعه دنیای و با اجبار در فرایند گفت وگوها همراه شده است بنابراین از هر امکانی برای اخلال در فرایند مذاکرات کوشش می نماید.

گفته می گردد که ارگ ریاست جمهوری افغانستان امید دارد با آمدن جو بایدن سیاست آمریکا در قبال صلح افغانستان تغییر کند، از طرف دیگر، حامیان عبدالله که به تشکیل حکومت موقت و عزل اشرف غنی تمایل دارند، به برگزاری دور دوم گفت وگوها در زمان معین شده اصرار دارند.

به نظر می رسد که دو دستگی در تیم مذاکره نماینده افغانستان اگر تشدید گردد، آینده این مذاکرات را با چالش هایی روبرو خواهد نمود.

پیش از این نیز حفیظ منصور عضو تیم مذاکره نماینده افغانستان تصریح نموده بود که این تیم از شورای عالی مصالحه دستور می گیرد و اشرف غنی تنها می تواند به آن ها مشاوره بدهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1367

به "افغانستان، تقسیم هیئت مذاکره با طالبان به دو گروه ارگ و سپیدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، تقسیم هیئت مذاکره با طالبان به دو گروه ارگ و سپیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید