اعلام شرایط قرمز در تربت جام با موج چهارم شیوع کرونا

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار تربت جام گفت: متاسفانه از روز دوشنبه شرایط مطلوب این شهرستان در اپیدمی کرونا به قرمز تبدیل شد و با شروع موج چهارم این ویروس زنگ خطر بیماری در این منطقه به صدا درآمد.

اعلام شرایط قرمز در تربت جام با موج چهارم شیوع کرونا

مرتضی حمیدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با رعایت کامل پروتکل ها مدت سه ماه کلیه بستری ها و مراجعان به بخش کرونا در مراکز درمانی این شهرستان به صفر رسیده بود و با شروع فصل بهار و ایام تعطیلات مجدد این ویروس افرادی را درگیر کرد.

وی رفع ممنوعیت سفرها به مشهد را در قرمز شدن این شهرستان تاثیرگذار گفت و اضافه کرد: درست است که تربت جام شهرستانی در حاشیه استان قرار گرفته و محل تردد مسافران زیادی نیست اما ورود مسافر به مشهد و قرمز شدن آن، تاثیر بسزایی در شهرستان های همجوار گذاشته است.

حمیدی ادامه داد: این اپیدمی همچون زنجیره ای در حال انتشار است و بسیاری از ساکنان تربت جام برای انجام امور اداری و پزشکی به مشهد تردد می کنند که همین امر در قرمز شدن این شهرستان تاثیرگذار بود، علاوه بر آن دید و بازدیدها، برگزاری مراسم و سفر به شهرهای دیگر در ایام نوروز دامنه این بیماری را افزایش داده است.

وی با اشاره به تمهیداتی که ستاد کرونای شهرستان در ایام نوروز اجرا کرد، گفت: این شهرستان در سال های گذشته نیز که کرونا شیوع نداشت در ایام تعطیلات خیلی مسافرپذیر نبوده تنها علاوه بر افراد شهرهای اطراف، گردشگرانی از استان های دیگر، کشورهای پاکستان، افغانستان و... در قالب گروه های گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی به این منطقه سفر می کردند که امسال با شرایط موجود با کاهش چشمگیری روبرو بود.

کننده عالی دولت در این شهرستان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون طرح نظارت و بازدیدها در سطح شهرستان افزایش یافته و طی 48 ساعت گذشته به 45 واحد صنفی تذکر داده شد و بلافاصله نواقص رفع شد؛ از ابتدای شیوع کرونا و اجرای طرح محدودیت ها تا کنون 81 واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات درمانی شهرستان پاسخگوی نیاز شهروندان است، توضیح داد: سال گذشته در اوج بیماری بیمارستان سجادیه با تجهیزات کامل و بیمارستان ارتش به عنوان پشتیبان نیاز مردم شهرستان و شهرستان های صالح آباد، باخرز و تعدادی از بیماران تایباد را نیز پاسخگو بود، اکنون مکانی مناسب در دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان مهر مادر با تمام امکانات آماده ارائه خدمات در زمان بحران این ویروس هستند.

حمیدی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون 8195 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که نتیجه تست 3644 نفر آن ها مثبت و 4551 مراجعه کننده دیگر منفی اعلام شده است، همچنین در این بازه زمانی 3329 بیمار کرونایی بهبود یافته و ترخیص شدند و متاسفانه 307 نفر فوت کردند.

وی تعداد بیماران بستری امروز را 19 نفر گفت و اضافه کرد: از این تعداد هشت بیمار بدحال گزارش شده اند، در حال حاضر 60 تخت فعال، 50 تخت پشتیبان و 11 تخت مراقبت ویژه برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در حالت آماده باش هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1561

به "اعلام شرایط قرمز در تربت جام با موج چهارم شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط قرمز در تربت جام با موج چهارم شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید