اشتباهات داوری غیرعادی است، جرم ما این است که اصفهانی هستیم!

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، مسعود تابش در خصوص ادعای باشگاه سپاهان مبنی بر اشتباهات داوری در دو هفته اخیر رقابت های لیگ برتر گفت: واقعا اشتباهات داوری علیه سپاهان آزاردهنده و غیرعادی گردیده است. شش هفته است که از این مساله ضربه خورده ایم. فیلم اشتباهات داوری تهیه گردیده و برای فدراسیون و کمیته داوران ارسال گردیده است. در این شرایط فکر می کنم جرم ما این است که اصفهانی هستیم و نمی دانم چه گناهی نموده ایم که مسئولین فدراسیون هم اصفهانی هستند و در دوره جدید این مسائل برای باشگاه سپاهان ایجاد گردیده است.

اشتباهات داوری غیرعادی است، جرم ما این است که اصفهانی هستیم!

مدیرعامل سپاهان تاکید نمود: نه تنها سپاهان بلکه تیم فوتبال ذوب آهن هم از مسائل داوری ضربه خورده و در هفته ششم خطای پنالتی برای ذوب آهن گرفته نشد که حتی از روی سکو هم می شد خطا بودن آن را تشخیص داد. اشتباهات داوری برای یک یا دو بازی قابل قبول است ولی در هر 6 هفته اشتباهات تاثیرگذار داوری حداقل 6 امتیاز را از سپاهان گرفته است و اجازه نداده که سپاهان با رقبایش اختلاف امتیاز پیدا کند.

وی گفت: در بازی اول لیگ مقابل صنعت نفت اولین شوک به تیم وارد شد و محرومیت تیم از حضور تماشاگران اتفاقی بود که فقط در ایران می افتد. ما درخواست بخشش داده بودیم ولی چون اصفهانی بودیم و بخشش محرومیت از نظر خودشان حرف و حدیث ایجاد می کرد توجهی به درخواست ما نداشتند. طرفداران به ما می گویند چرا در مقابل این اشتباهات سکوت نموده اید اما اینطور نیست و ما رسما اعتراض خودمان را اعلام نموده ایم و به دنبال احقاق حق هستیم. در هفته اول و در بازی بدون تماشاگر داور ترمز تیم ما را با اخطارهای بی مورد کشید. در بازی دوم با وجود پیروزی در مقابل سپیدرود دروازه بان تیم حریف اخراج نشد و این تفاضل گل ما را تحت تاثیر قرار داد. در بازی مقابل پیکان داوری جوان از نزیکترین فاصله برای ما فرستادند که عدم اخراج بازیکن پیکان و ندریافت پنالتی برای سپاهان نتیجه بازی را تحت تاثیر قرار داد.

تابش اضافه کرد: در بازی هفته چهارم بحثی وجود ندارد چون ما و ذوب آهن دو تیم همشهری هستیم و هر اتفاقی که افتاد امتیازی از اصفهان خارج نشد و من به عنوان یک اصفهانی وظیفه خودم می دانم که از حق تیم همشهری ام دفاع کنم. سپاهان و ذوب آهن از معدود باشگاه های سازمان دهی گردیده کشور هستند ولی شک نکنید با توجه به تفکراتی که وجود دارد اگر امکان باخت هر دو تیم در دربی وجود داشت شکی نکنید که این بلا را به سر فوتبال اصفهان می آوردند تا امتیازی نصیب سپاهان و ذوب آهن نشود.

مدیرعامل سپاهان توضیح داد: در هفته پنجم و ششم هم اشتباهات داوری تکرار شد. ما نسبت به تیم های حریف اعتراضی نداریم و خوشبختانه با همه رقبای شهرستانی روابط بسیار خوبی داریم و نمونه آن را در بازی مقابل تراکتورسازی، سپیدرود، پارس جنوبی و ذوب اهن دیدیم ولی در آخرین بازی سپاهان در هفته ششم با اعلام یک ضربه پنالتی شوکی بزرگ به تیم وارد شد آن هم توسط داوری که در هفته اول هم به ضرر تیم ما سوت زده بود. در همه برنامه های ورزشی کارشناسان داوری تایید نموده اند که داوری به ضرر ما بوده است.وی درباره حضور مدیران اصفهانی در فدراسیون فوتبال توضیح داد: اگر مشکل سپاهان اصفهانی بودنش است به ما اعلام نمایند تا تکلیف خودمان را بدانیم. در لیگ ایران داورانی مثل علیرضا فغانی حضور دارند که می توانند قضاوت های حساسی را انجام دهند اما چیدمان داوری خوب نبوده است. البته این محرومیت ها در مورد سپاهان سابقه دارد و یادمان نرفته که چطور در لیگ هفتم محرومیتی بلند مدت را به تیم سپاهان تحمیل کردند و حکمی تاریخی برای تیم صادر شد و سپاهان با وجود انجام بیش از 50 بازی باز هم در هفته خاتمهی شانس اول قهرمانی بود که همه دیدند در هفته آخر 7 دقیقه اضافه چطور قهرمانی را از سپاهان گرفت.

مدیرعامل سپاهان ابراز امیدواری کرد که بعد از صحبت با مدیران فدراسیون از این به بعد قضاوت داوران برای سپاهان عادلانه باشد چون این مساله فقط مختص به بزرگسالان نیست و در رده امید هم حق تیم سپاهان را ضایع نموده اند و با وجود این همه هزینه ای که در فوتبال آموزشگاه انجام داده ایم بازیکنی با صغر سنی در تیم نساجی مازندران بازی نموده ولی بندهای آیین نامه انضباطی بدرستی اجرا نگردیده است. سپاهان و ذوب آهن در جهت توسه ورزش در کشور کوشش می نمایند و اگر شرایط به همین صورت باشد حتما در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد.

تابش در خاتمه اظهار داشت: از طرفداران خونگرم سپاهان تشکر می کنم که در این 6 هفته در کمال متانت و صمیمیت از تیم حمایت نموده اند و درخواست داریم که این حمایت را از تیم ادامه دهند. سپاهان خوب و شاداب بازی می نماید و همه را امیدوار نموده ولی در مقابل بعضی ها را نگران نموده است و مخالف نتیجه دریافت سپاهان هستند. همه این مسائل را پیگیری می کنیم و اگر حق با تیم هایی مثل سپاهان و ذوب آهن است به مسائل توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 30

به "اشتباهات داوری غیرعادی است، جرم ما این است که اصفهانی هستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات داوری غیرعادی است، جرم ما این است که اصفهانی هستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید