استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی برای مقابله با کروناویروس

به گزارش مجله نایس پاتوق، ممکن است مهندسان انگلیسی مجبور شوند برای زنده ماندن بیماران مبتلا به کرونا ویروس از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی استفاده نمایند.

استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی برای مقابله با کروناویروس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، از آنجا که کرونا ویروس با سرعتی زیاد در انگلیس در حال پیشروی است و این کشور با کمبود حسگرهای الکتریکی روبرو است، شاید مهندسان انگلیسی مجبور شوند برای زنده مانده بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 دستگاه های تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور(ventilator) بسازند.

وِنتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به طور موقت یا دائم دچار مسائل تنفسی هستند انجام می دهد. به عبارت دیگر در ریه می دمد و درنگ می نماید و بازدم خودبخود انجام می گردد.

این اقدام در پی احتیاج بی سابقه برای کیت های آزمایشی انجام می گردد که برای مقابله با کروناویروس مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی به برق احتیاج ندارند و حدود دو دهه قبل از رده خارج شدند و دستگاه های الکترومکانیکی جایگزین آنها شدند.

با این وجود با شرایط اضطراری پیش آمده در دنیا و انگلیس این دستگاه های منسوخ شده می توانند دوباره به کار گرفته شوند.

زیرا حسگرهای دستگاه های الکترومکانیکی غالبا در آسیا ساخته می شوند که هم اکنون وجود این حسگرها با کمبود روبرو است.

سرویس سلامت همگانی انگلیس اعلام نمود که بیشتر افرادی که پس از ابتلا به کووید-19 به بیمارستان مراجعه می نمایند، احتیاج به تهویه و اکسیژن رسانی دارند تا در فرآیند تنفسی آنها تسهیل گردد.

چون در بیماری کووید-19 عفونت ریه ها نفس کشیدن بیمار را با مشکل روبرو می نماید.

لازم به ذکر است، دولت انگلیس در حال حاضر به چندین شرکت عظیم از قبیل دایسون(Dyson)،رولزرویس(Rolls Royce) ،جی سی بی(JCB)،هوندا(Honda) و یونی پارت(Unipart) گفته که به ساخت دستگاه های تنفس مصنوعی بپردازند.

سایمون استیونز(Simon Stevens) رئیس سرویس سلامت همگانی انگلیس به بیمارستان های این کشور دستور داده که اعمال جراحی غیرضروری باید از تاریخ 15 آوریل به مدت 12 هفته لغو گردند.

به نظر می رسد که سرویس سلامت همگانی انگلیس در نظر دارد حدود 4 هزار دستگاه تنفس مصنوعی بیشتر را به بیمارستان های این کشور وارد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 864

به "استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی برای مقابله با کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی قدیمی برای مقابله با کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید