اتحادیه اروپا: طرف های درگیر در افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش بس نمایند

به گزارش مجله نایس پاتوق، مسئول مدیریت بحران و یاری های بشردوستانه اتحادیه اروپا اعلام از طرف های درگیر در جنگ افغانستان خواست تا به خاطر حفاظت از غیرنظامیان، آتش بس نمایند.

اتحادیه اروپا: طرف های درگیر در افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش بس نمایند

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جینز لنارشیچ مسئول مدیریت بحران و یاری های بشردوستانه اتحادیه اروپا اظهارداشت که طرف های درگیر در جنگ افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش بس نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در بیانیه ای گفت که بیشترین آسیب در افغانستان به غیرنظامیان وارد شده است و هزینه انسانی جنگ بسیار زیاد است بنابراین طرف های درگیر به خاطر غیرنظامیان آتش بس نمایند.

لنارشیچ گفت که نیمی از مردم افغانستان به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند اما افزایش درگیری ها مانع بزرگی در جهت این یاری ها است.

درگیری ها در افغانستان در حالی ادامه دارد که در چند ماه اخیر، دور نخست مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان در قطر خاتمه یافته است و دور دوم آن با افت و خیزهای همراه است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان در گزارش اخیرش خاطرنشان کرد که در سال گذشته میلادی 2 هزار و 958 غیرنظامی این کشور جان باخته اند و 5 هزار و 542 تن دیگر نیز زخمی شدند.

راساس آمار ثبت شده در کمیسیون حقوق بشر افغانستان، تلفات غیرنظامیان در سال 2020 میلادی شامل 5 هزار و 539 مرد، 847 زن و 2 هزار و 19 کودک است و جنیست 95 تن دیگر از جان باختگان و زخمی ها تشخیص و تثبیت نشده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با انتشار پیامی در توئیتر نوشته است که افغانستان از مرگبارترین کشورها برای غیرنظامی در دنیا است.

بر اساس اعلام این کمیته، 50 درصد از مردم افغانستان (حدود 17 میلیون نفر) در جایی زندگی می نمایند که بشدت تحت تاثیر درگیری های مسلحانه واقع شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1424

به "اتحادیه اروپا: طرف های درگیر در افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش بس نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: طرف های درگیر در افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش بس نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید