شروع نشست وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی در آستانه

به گزارش مجله نایس پاتوق، نشست مشترک وزرای امور خارجه و دفاع سازمان معاهده امنیت جمعی (SCTO) امروز پنج شنبه در آستانه شروع شد.

شروع نشست وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی در آستانه

به گزارش خبرنگاران، براساس گزارش منتشر شده از این نشست، شرکت کنندگان درباره مسائل امنیت منطقه ای و بین المللی، هماهنگی سیاست های خارجی کشورهای عضو سازمان معاده امنیت جمعی، بهبود مکانیزم های مبارزه با چالش ها و تهدیدات و همچنین توسعه پتانسیل نظامی این سازمان گفت وگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان این نشست شرکت کنندگان همچنین درباره بهبود جنبه های نظامی این سازمان و پیش نویس تصمیمات در خصوص قانونی کردن صندلی ناظر و شریک اعضای سازمان معاهده امنیت جمعی مذاکره کردند. قوانین و مقررات در خصوص مرکز واکنش بحران این سازمان نیز به تصویب اعضاء رسید.

شرکت کنندگان همچنین در خصوص اعمال تغییرات در نیروهای ویژه و ارتش این سازمان، نیروهای واکنش سریع جمعی و نیروهای حافظ صلح سازمان معاهده امنیت جمعی موافقت کردند.

نشست این سازمان در سطح روسای جمهور نیز امروز برگزار خواهد شد.

سازمان معاهده امنیت جمعی بر مبنای معاهده امنیت جمعی شکل گرفت که در سال 1992 میلادی توسط اعضای سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع امضاء شده بود. این شورا متشکل است از ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 89

به "شروع نشست وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی در آستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی در آستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید