آصفری: درصورت مرگ کیم تغییری در مسائل استراتژیک کره شمالی ایجاد نخواهد شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شایعه مرگ کیم توسط رسانه های آمریکایی مانند سی ان ان مطرح و به آن دامن زده می گردد، گفت: به نظر نمی رسد مرگ کیم در مسائل استراتژیک کره تغییر چندانی ایجاد کند.

آصفری: درصورت مرگ کیم تغییری در مسائل استراتژیک کره شمالی ایجاد نخواهد شد

محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره شایعات مرگ رهبر کره شمالی و تاثیر حذف چنین فردی از مناسبات بین الملل گفت: رهبر کره شمالی یک شخصیت کاریزماتیک و بسیار تاثیرگذار در منطقه است که علت تاثیرگذاری او نیز ایستادگی در برابر آمریکا و تحریم های ظالمانه این کشور علیه کره شمالی است.

وی اضافه کرد: اقدامات اجرا شده توسط رهبر کره در حوزه آزمایش های مربوط به موشک های بالستیک او را به عنوان یک فرمانده نظامی و شخصیتی خبرساز در دنیا معروف نموده است.

آصفری با بیان اینکه ارتباط کره شمالی به دلیل تحریم ها بیشتر با روسیه و چین است گفت: از این رو مرگ او تاثیر چندانی بر فرایند مبادلات مالی آمریکا در آینده نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شایعه مرگ کیم توسط رسانه های آمریکایی مانند CNN مطرح و به آن دامن زده می گردد، گفت: به نظر نمی رسد مرگ کیم در مسائل استراتژیک کره تغییر چندانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: نقش این فرد در بحث آزمایش موشک های قاره پیما، سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک در کره مورد اهمیت است و همین فرایند عملکردی باعث این شد که شایعه مرگ او دست به دست بچرخد.

آصفری در سرانجام توضیح داد: خبر مرگ کیم چه واقعیت داشته باشد و چه شایعه باشد هر کس جایگزین او گردد، بعید است تاثیری در رفتار کره شمالی در حوزه آزمایش های هسته ای و موشک های دوربرد داشته باشد و یا اینکه فرد جدید تغییری در رفتار خود در برابر آمریکا ایجاد کند و یا حتی آمریکایی ها با حضور فرد جایگزین کیم تغییری در رفتار های تحریمی خود در قبال مردم کره شمالی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 972

به "آصفری: درصورت مرگ کیم تغییری در مسائل استراتژیک کره شمالی ایجاد نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: درصورت مرگ کیم تغییری در مسائل استراتژیک کره شمالی ایجاد نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید